ضرورت ساماندهی رشته های هنر در دانشگاه فرهنگیان |
کد مقاله : 1039-CNF-FULL |
نویسندگان |
مهدی علی اکبرزاده * عضو هیات علمی دانشگاه |
چکیده مقاله |
با عنایت به اثر بخشی خاص دانشگاه فرهنگیان در تامین نیازها و خواست های جامعه ی آموزش و پرورش و به تبع آن رفع نیازهای اساسی علمی ، تربیتی و آموزشی، این اثر بخشی به گونه ای کاملا منطقی در رشته های هنر اتفاق می افتد. در حال حاضر در کشور ما دانشگاه های مختلفی پیرامون موضوع هنر فعالیت می کنند که در این خصوص رسالت و هدف اصلی آنان ، تربیت هنرمندانی متعهد و تاثیرگذار در جامعه می باشد. ولی آموزش های هنری و یا به عبارت بهتر تربیت معلمان هنر موضوع بسیار مهمی است که در برنامه ی آموزشی سایر دانشگاه ها به آن توجه نمی شود و یا در حد بسیار کمی مورد عنایت قرار می گیرد. اگر به اهمیت هنر و تاثیر آن در برنامه های آموزشی واقف باشیم و جایگاه معلم هنر را در برنامه های آموزشی مورد توجه قرار دهیم، نقش و جایگاه دانشگاهی که رشته های هنری آن با هدف تربیت معلمینی تاثیرگذار و هنرمند پایه گذاری شده است بیش از پیش آشکار می شود. همچنین توجه به روشها و الگوهای مدرن رشته های آموزشی هنر از جمله pck برای تربیت معلمان کارآزموده بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد. این مقاله که با روش کتابخانه ای و توصیفی تدوین شده است سعی دارد جایگاه و اهمیت دانشگاه فرهنگیان را با گرایش به موضوع نقش آن در تربیت و آموزش معلمینی متخصص در آموزش های هنری متناسب با اهداف و برنامه ها و سیاست های مربوطه مورد بحث قرار دهد |
کلیدواژه ها |
دانشگاه فرهنگیان ، هنر ، معلم ، آموزش هنر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |